·Resumen
Este trabajo analiza el tratamiento que se da a la enseñanza de la conversación en manuales de Enseñanza del Español publicados entre 2009 y 2011, revisa algunas propuestas didácticas recogidas en memorias de máster y tesis doctorales sobre aspectos concretos de la enseñanza de la conversación en el aula ELE y presenta una propuesta didáctica para alumnos de nivel intermedio y avanzado realizada a partir de una conversación real grabada.
|
·Abstract
This paper examines the conversation teaching approach found in textbooks for the teaching of the Spanish language published between 2009 and 2011. It summarizes some didactic proposals in the form of master’s degree and doctoral theses on specific aspects of conversation teaching in the classroom to apply to the SFL class and presents a didactic proposal for intermediate to advanced level students drawn from a recorded real conversation.
|
·Palabras clave:
Enseñanza de la conversación, Manuales y materiales, Mecanismos y fenómenos conversacionales, Propuesta didáctica, Conversación real. |
·Key words:
Conversation teaching, textbooks and didactic materials, conversational mechanisms and phenomena, didactical proposal, real conversation. |